Kur'an-ı Kerim Cinlerin de Kitabıdır

Bismillahirrahmanirrahim.

Cin (1-2) " (Resûlüm!) De ki: Cinlerden bir topluluğun (benim okuduğum Kur'an'ı) dinleyip de şöyle söyledikleri bana vahyolunmuştur: Gerçekten biz, doğru yola ileten hârikulâde güzel bir Kur'an dinledik de ona iman ettik. (Artık) kimseyi Rabbimize asla ortak koşmayacağız."

Şüphesiz Allah(c.c) Doğruyu Söyledi.

Bütün Kur'an ayetlerinin cinlere de geldiğini ve onlara da hitap ettiğini bildiren ayetler vardır. Bu nedenle Kur'an okurken Kuran'ın cinlere de gelmiş ve onlara da hitap eden bir kitap olduğunu daima hatırda tutmamız gerekir.
Bunun aynı zaman da Kur'anı anlamak açısından faydalı olacağı kanaatindeyiz. Örneğin kölelik, cariyelik gibi zamanımızda uygulanmasına gerek kalmadığı veya anlaşılamadığı sanılan bazı Kur'an hüküm ve ayetlerinin cinlerin medeniyetinde hala yürürlükte ve onlar açısından gayet anlaşılır olabileceğini göz ardı etmemeliyiz. 

Yeryüzünde cinlerden sonra yaratılan insanın halifeliğe layık görülerek cinlerden bir adım önde olmasının nedenlerinin ise şunlar olabileceği kanaatindeyiz. Amel yani yapılan işler yönünden, İnsanın yaratılışının cinlerden farklı olarak maddeye ve eşyaya hükmederek yeryüzünü Allah(c.c) yolunda imar edebilme kabiliyetinin olmasıdır;

Takva yönünden ise; Kur'an-ı Kerim'de Zariyat Suresinin 56 ncı ayetinde "Ben cinleri ve insanları yalnızca Bana ibadet etsinler diye yarattım." buyurulmuştur. Bu ayetten insan ve cinlerin aynı dünya imtihanına tabi tutulduklarını anlıyoruz. Bu imtihanda cinler hem nefisleri ve hem de kendi cinslerinden olan şeytanlarla mücadele ederken, insanlar ise hem nefisleri ve hem de kendi cinsinden olan şeytanlara ilave olarak bir de göremediği cin şeytanlarıyla mücadele etmektedir.

En Doğrusunu Allah(c.c) Bilir.

OKU

EN ÇOK OKUNAN YAYINLARIMIZ: