Kulun Özgür İradesiyle Kaderini Her An Yeniden Şekillendirdiğine İşaret Eden Bazı Ayetler

Bismillahirrahmanirrahim.

Bakara-186 " Kullarım, beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki), gerçekten ben (onlara çok) yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına cevap veririm. O hâlde, doğru yolu bulmaları için benim davetime uysunlar, bana iman etsinler."

Ali İmran-145 "...Kim dünya menfaatini isterse, kendisine ondan veririz. Kim de ahiret mükâfatını isterse, ona da ondan veririz. Biz şükredenleri mükâfatlandıracağız."

Ali İmran-162 "Bu (azab), ellerinizin işlediği (günahlar) yüzündendir; yoksa muhakkak ki Allah, kullar(ın)a zulümkâr değildir"

Furkan-77 (Ey Muhammed!) De ki: “Duanız olmasa, Rabbim size ne diye değer versin! Siz yalanladınız. Öyle ise azap yakanızı bırakmayacak.”

Şura-20 "Kim âhiret kazancını isterse, onun kazancını artırırız. Kim de dünya kazancını isterse, ona da istediğinden veririz, fakat onun ahirette hiçbir payı yoktur."

Şura-30 "Başınıza her ne musibet gelirse, kendi yaptıklarınız yüzündendir. O, yine de çoğunu affeder."

Rahman-29 "Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma halindedir."

Şüphesiz Allah(c.c) Doğruyu Söyledi.


OKU

EN ÇOK OKUNAN YAYINLARIMIZ: