İbadet Yapmayanların Sığındıkları Bazı Bahaneler

Bazıları "Benim kalbim temiz, ben iyi bir insanım" kuruntularıyla ibadeti ihmal ederler. Bakın bu hususta Cenabı Allah(c.c) ne buyuruyor:

Bismillahirrahmanirrahim...
 

Nisa-49 "Kendilerini temize çıkaranları görmedin mi? Hayır! Allah dilediğini temize çıkarır ve hiç kimse kıl kadar zulme uğratılmaz."

Necm-32 "...Kendinizi beğenip temize çıkarmayın. Çünkü O, kötülükten sakınanı daha iyi bilir."

Şüphesiz Allah(c.c) Doğruyu Söyledi.
 
Necm-32 Tefsirinden:...nefislerinizi temize çıkarmayın. Yani kendinizi hiç günahsız, kusursuz ve tertemiz kabul ederek öğünmeyin. Farkında olmadan birçok kusurunuz olabilir. Tamamıyla korunup müttaki olanı en fazla O bilir Çünkü her halinize vakıf olan O'dur. İyilerle kötüler ahirette Allah'ın huzurunda seçileceklerdir...(Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır)


Toplumda çalışmanın ibadet sayılacağı şeklinde bir düşünce de hâkimdir. Bu kanaat, farz ibadetinde ihmalkârlık gösteren birçok insanın mazereti hâline gelmiştir. Böyleleri, “Dinimizde çalışmak da ibadettir. Ben çoluk çocuğumun rızkını temin için çalışıyorum” bahanesiyle tembelliğini örtbas etmeye çalışırlar.

Evet, çalışma da bir nevi ibadettir. Ama çalışma, ibadetle beraber olunca ibadet sayılır. Çalışmanın ibadet sayılabilmesi için İlahi emirleri ifa, yasaklardan da kaçınmak gerekir. Nitekim iki namaz vakti arasında kalan diğer saatlerin, vakit namazları kılındığı takdirde bir ibadet şekline geleceği ve iki namaz arasında işlenen günahların affedileceği hadis-i şeriflerde verilen müjdeler arasındadır.

"Çok derin düşünme, yoksa kafayı yersin","sen hoca mısın?", "fazla dalma uçacaksın" gibi Kuran'a tamamıyla ters düşen yanlış, mesnetsiz ve alaycı iddialarla maneviyata ilgi duyanlar maalesef yanlış yönlendirilmektedir.

Bazı dar düşünenceliler bilmemenin, cahilliğin mazaret olacağını sanıp dini konuları okuyup öğrenmekten kaçınırlar, hatta sorumlulukları artacak diye korkarlar. Oysa öğrenmesi farz olan şeyi bilmemek özür olmaz, aksine günah olur.


Bir hadis-i şerif meali: "Aynı günahı işleyen âlime bir, cahile iki günah yazılır. Âlim, yalnız günahın cezasını; cahil ise, hem günahın, hem de o meseleyi öğrenmemenin cezasını çeker." [Deylemi]

En Doğrusunu Allah(c.c) Bilir.

OKU

EN ÇOK OKUNAN YAYINLARIMIZ: